Kuinka kansainvälinen se sitten on. Brittiläinen se on. Tai oikeastaan kysymyksen pitäisi kuulua: "Millä vuosikymmenellä se menee?" Ja pitäisi sitä vissiin kysyä pari muutakin kysymystä.

Katsokaas kun menin hyvää hyvyyttäni kertomaan että pakottaminen siihen yhtenäiseen vihkojen merkkaamistapaan + tuntien suunnitteluun ikään kuin sotii aika tavalla koulun julkistamaa "erilaiset oppimistavat otetaan huomioon" ja "kansainvälinen henkilökuntamme takaa monipuolisen oppimisympäristön" vastaan. Lisäksi mainitsin oppimistavoitteiden ilmoittamisen/kirjaamisen jokaisen tunnin aluksi olevan hippuisen, jos ei nyt behaviorismiin päin kallellaan niin ainakin jostain 80-luvulta.

Kas kun kysyivät mikä mua nyppii tässä. Sen kun näki kai sitten naamasta... Noita argumenttejahan on koko vaikea lähteä ampumaan alas ilman että koulun opetussuunnitelmaa muutetaan melkolailla kokonaan. Plus että juurihan viime vuonna meille annettiin se edellinen lopullinen totuus.

No sekös sitten on toimistossa  ilmeisesti vituttanut. On meinaan meikäläisen kohtelu ollut nyt viikon ajan melko, no, jopa lapsellista. Tai siis muutos on ollut aika selkeä.

Mun LSA pelaa rugbyä Ugandan naisten jengissä. Ne karsivat huomenna East Londonissa Etelä-Afrikkaa vastaan paikasta MM-kisoihin. AINA jos LSA on poissa tulee kysymys johdolta "Tarviiko paikkaajaa?" No, ei ole kuulunut. Tosin voihan sen laskea luottamuksen osoitukseksikin ettei edes kysytä sillä kyllähän mä pärjään.

Meillä alkaa ensi viikolla iltapäiväkerhot. Samaten meillä on vanhempainvartit ma-to. Mun koriskerhoni oli merkitty vielä viime perjantaina keskiviikolle, joten sen mukaan sitten lätkin vapaita aikoja paperille vanhempien valittavaksi. Eilen sitten saatiin klubivalinnat koulun ilmoitustaululle ja kas kummaa, mun kerhoni oli siirtynyt torstaille. Yhtään mitään mulle kertomatta.

No, siirsin äitien kanssa yhteisymmärryksessä ne kerhon kanssa päällekkäin menneet kolme aikaa.

Meidän pitää olla työmaalla 7:45. Sisään kirjaudutaan toimistossa hiekkapimpsan pöydällä olevaan kirjaan. Olin eilen paikalla 7:42, koulun kellon mukaan. Kellokorttikirjaa ei näkynyt enää missään, kuten ei myöskään em. admin-henkilöä. Menin opehuoneeseen ja pyysin paikalla olleita viittä henkilöä panemaan merkille kellonajan ja mun saaapumiseni. Näin tekivät.

Tänään aamulla havaitsin mun olleen eilen sitten kokonaan poissa duunista. Sitten se muutettiin mun silmieni edessä "myöhästymiseksi". Kerroin kyllä että viisi ihmistä löytyy ja että itseasiassa admin itse oli luistanut liian aikaisin... Ei auttanut. Niinpä mä sitten menin yhden niistä kanssa takaisin toimistoon ja asia korjattiin. Käytännössä merkityksetön juttu mutta periaate tasolla valtava.

Näin se avoin, työntekijöiden ammattitaitoa arvostava ja keskuteleva työyhteisö toimii.