No niin. Heräsin päiväunilta. Toi karvanaama änkeää mut aina siinä yhden jälkeen noihin kieseihin. Se on mun mielestä ihan fine, mutta näön vuoksi on ihan mukava pitää sitä vähän varpaillaan. Niinpä mä yritän aina pysyä vähän aikaa hereillä ja ölistä sille kaikkea päätöntä. Oikeastaan tää on osa mun ihmiskoetta.

Katsokaas kun mä olen huomannut yhden asian. Kun noi kaks duunaria juttelee keskenään, ne puhuu aika lailla normaalien ihmisten tavoin, mitä nyt se toinen saattaa välillä lollahtaa tai laulaa jotain "Tsyh!" tai "Olen keko komea". Mutta noin päällisin puolin ne ääntelee ihan normaalisti. Aika usein ääni muuttuu kellossa heti kun ne rupeaa puhuttelemaan mua. Sieltä ei tule ulos muuta kuin "Joooooo niiiiiiin sitäkö oot mieltä gudigudigudiramsamsam"ia. Mä olen tällä kokeilulla todistamassa, että työväenluokan kognitiot kytkeytyvät pois päältä kun ne alkavat puhua ylemmilleen. Aika pitkään olen koetta jatkanut, mutta vieläkään ei ole pohja näkyvissä niiden älämölön päästelyssä.

Sieltä heräillessä mä saan yleensä taas kuivan pöksyn jalkaan. Välillä se tuntuu vähän turhalta. On meinaan sen verran kuumaa touhua toi nukkuminen ettei aina oikein tuu niin suhisteltuakaan. Pää märkänä pitää sinun kauneusunistasi nauttia.

Unosten jälkeen mä vedän mun päivän joogasession. Mä olen vielä keskittynyt noihin lattialla suoritettaviin asanoihin, lähinnä "Vispaavaan puumaan", "Kierähtävään hylkeeseen" ja "Kobraan". Toi "puuma" on musta ihan paras. Siinä täytyy olla selällään, huitoa ihan kamalasti käsillä ja sitten kolmannella uloshengityksellä pitää viedä jompikumpi isovarvas suuhun. Me ollaan otettu "hylje" mukaan ihan äskettäin, joten se tuntuu vähän raskaalta. Tahtoo jäädä aina välillä pyörimissuunnan käsi jupattiin kropan alle, mutta välillä siitä pystyy ihan helposti jatkamaan tohon "Kobraan".

Hathailun jälkeen mä taas syön. Yleensä näillä main se maitokannu suvaitsee tulla takaisin rokuliltaan, joten listalla on yleensä ihqua luomumaitoa. Nyt nää kokit ovat saaneet päähänsä ruveta lappaamaan sellaisella lapiolla jotain mössöä mun suuhun. Hyi saakeli! Meinasin oksentaa kun ne sen teki ekan kerran. Otin siitä lapiosta kiinni ja nakkasin ne mössöt pitkin pientareita. Ne ymmärsivät lopettaa pariksi viikoksi, ja ilmeisesti ne tekivät jonkun kuluttajatutkimuksenkin/muuttivat menun sisältöä, koskapa se niiden tarjoama outo safka oli tokalla kerralla ihan ookoo. Meinaan siis siten, että kyllä sitä söi ennemmin kuin selkäänsä otti. Kyllä näillä silti vielä aika matka on niiden ekaan Michelintähteen.

Syönnin jälkeen me normaalisti hengaillaan kolmistaan. Tää on vähän sellainen pakollinen juttu mulle, pysyy kuulemma työmaan henki parempana jos pomo on helposti lähestyttävissä. Joskus se karvanaama kyllä luistaa puoleksitoista tunniksi johonkin ähräämään. Mulla ei oo hajuakaan mihin se menee, mutta hajua siitä totisesti lähtee kun se tulee takaisin. Yleensä se on kaiken lisäksi vielä aivan läpimärkä ja puuskuttavainen. Ihan niinkuin se olis juossut jotain karkuun tai jotain. Ettei se vaan kävis pilpauttelemassa jossain pusikossa? Se on kuulemma täällä aika yleinen harrastus.

Karvanaaman poissaollessa mä käyn yleensä iltauinnilla. Meillä on sellainen vedellä täytettävä valtameri yhdessä huoneessa, ja toi pula-ajan Valio mua sinne sitten pari kertaa änkesikin. Perkele, olo oli kuin Kon Tikillä Rotterdamin redillä. Ulappaa ja isoja möhkäleitä vaan joka puolella. Onneksi se eukko tajusi hommata sellaisen pienemmän paljun ettei olo ole kuin Mariaanien hautavajoaman päällä. Siinä onkin ollut ihan kiva rypeä kun ylettää takapuoli pohjaan ja pää pinnan ylle.

Että suurinpiirtein näin meillä normipäivät kuluu.

Kuulin mä eilen yhdestä ruandalaisesta sedästä, joka puhui mun mielestä ihan viisaita. Se oli joku presidentti tai joku muu juhlamokka. Se on kuulemma tän paikallisen Saludon hyvä kaveri sekin.

No kuitenkin. Se sanoi että länsimaiden (mä en kyllä tiedä mitä ne on. Jotain pahoja heppuja varmaan kun niitä täällä usein syytetään kaikesta. Kai se meinaa kaikkia niiden mielestä erivärisiä. Oon huomannut että kaikilla täällä mun luona asuvilla on eri värinen iho kuin suurimmalla osalla täkäläisistä. Mutta en mä kyllä mielestäni mitenkään paha ole.) pitäis jatkaa tän Afrikka-paikan avustamista, tai siis antaa rahaa ja tavaroita, mutta niiden länsimaalaisten pitäis lähteä pois täältä sotkemasta asioita ja jättää niiden rahojen ja avustusten järjestely näille Afrikkaihmisille. Ihme että noinkin selvää ajatusta ei olla ikinä kokeiltu. Musta se olis ihan hyvä idea, sillä kyllähän nää afrikkalaiset varmaan osais itse päättää kaikista parhaiten että mihin ne avustukset laitettais. Kun eihän näillä kaikilla täällä oo vielä Mersua, ja mä luulen että jos ne ihan itse saisivat päättää niin no hommais heti kaikille täällä Johtotähden. Sitten niillä menis kaikilla hyvin. Mekin voitais sitten mennä kotiin ja mä voisin tehdä vaikka lumilinnan.