Haetaan lainelaudat, haetaan radio. Haetaan uimahousut, aurinko paistaa jo.

Me mennään maauimalaan!

1 half term down, 5 to go.

Iski harmillisesti midterm breakin päälle. Elikkäs syyslomaa joutuu hinkkaamaan ensi viikon. Voi hitsin hitsi.  ---> Beach Boys: Lion sleeps tonight.

 -----> Pannaan vielä parlevuu franseet perään. Olisi pitänyt sekin kieli opetella... Saattans sakemanni kun hävisi sodan. Ja ihan vaan kielimielessä. *novittuhymyilkääedesnyt,eiollutvihapuhe*

No joo. Kuten vissiin olette päivitystahdistakin havainneet on ollut iltaisin takki tyhjä. Ei se niin helppoa olekaan, systeemin opettelu. Opettaminen on sujunut. Kuten myös systeemikin, perfektionisti kun olen. "I'm so good I even got my own number. It's 555-Unbelieveable." ;feature=related Ford Fairline, enkä tarkoita putkitukkien autoa. (Lipsuu muuten oikeasti englisismien puolelle tämä kirjoittaminen)

Tänään, ihanasti, oli mun luokan päivänavaus. Kymmenen minuuttia näyttelemistä, aiheena muinainen Egypti (koskapa se on meillä teemana tällä ekalla lukukaudella. Älkää kysykö oppiiko 7-vuotias hahmottamaan muinaisen Egyptin ajassa ja paikassa... Sen lauluja laulat jne.) Ihan hyvin meni se. Paitsi että se kymmenen minuuttia oli eilen. Hyvin näyttelivät. Tänään puristivat kuuteen ja puoleen kun oli kiire pois lavalta. Kaikki tonttutansseja reenauttaneet voivat kuvitella mitä ollaan tehty tällä viikolla.

Näyttelemisen jälkeen vanhemmat saivat tulla luokkaan (tokihan he saavat tulla koska vaan muutenkin. Kyä te tiärette mitä mä meinaan). Tässäkin blogissa taidettaan esitelleen puukenkämaan tytön vanhemmat tulivat kertomaan että olivat ottaneet neuvostani vaarin ja vetäneet likan pois parlevuu fransee-opinnoista. Sen sijaan aletaan vetämään englantia. Käytiin läpi siinä likan matikankoettakin ja todettiin että ainoa oikea päätös on se. Meinaan kun 11+6 antoi neidin paperissa tuloksen 71. Olin antanut pisteet tästä koskapa olin pikkuisen hajulla mistä asia johtui. Hollannin kielessä kun mennään numeroissa samalla sortilla kuin auf Deutsch, ja sekös pientä neitiä sitten kognitiollisesti ahdistelee.

Alkuope. Joo.

Siinä pääsin kertomaan myöskin arvostaneeni viime viikolla, Ugandan lipun väreihin pukeutumisen päivänä ko. likka tuli mustassa Hey Ho, Let's go!-paidassa kouluun. Juu, onhan se vähän liekkipaita-meininkiä laittaa lapselle jotain tuollaista ylle. Olkoonkin vaikka paita olisi kuinka mukulan suosikki. Niinkuin meillä tätä nykyä lontoolaisilta saatu Jaggerin huulet-poolo on. Kulkee meillä nimellä "timanttipaita", glitterin takia nääs.

Oltiin hyvinkin yht'äkkiä samalla aaltopituudella. "Beat on the brat".

Mitäs tässä muuta sanoisi?

Kokonaistyöaika: Tykkään. Kertaakaan en ole himassa hommia tehnyt. Tokihan se muutamaan otteeseen on tuntunut pölhöltä istuskella koululla Naamakirjaamassa, mutta sen lauluja.

Perkeleen luokittelu ja arviointi. Mitä kukaan tekee informaatiolla osaako joku 7-vuotias käyttää adjektiiveja (joo, ne osaavat tuonkin sanan) luovasti ja mielenkiintoisesti? Tarkoitan siis että mitä hyötyä on kerätä tätä informaatiota lomakkeille? Jokainen maikka näkee osaako joku mukula kirjoittaa ja jos nou niin vikakin on aika selkeästi havaittavissa.

Ne viat tuppaavat kuitenkin olemaan jollain tapaa yksilöllisiä (ja toki iästä riippuvaisia eli aina samoja). Yksikään opettaja ei rupea tekemään yksilöllistä kirjoittamisen kehittämisen suunnitelmaa tunnista toiseen sen mukaan, onko joku kakara tasolla 1c, 1b, 1a,2c,2b,2a,3c,3d(reversaatio),3a vai 4c. Mikä helvetin hinku briteillä on tuohon luokitteluun? Ok, tuottaahan se "kvantitatiivista" (hipsut koska arvioija on kuitenkin edelleenkin se yksi maikka) aineistoa. Mitä sitten?

Pidelkää nyt tätä.