Sellaisia terveisiä Afrikasta tänään. Veri spesöl tänks tu tö Firm's guards also.

Eli voi perkele taas. Vuosisatainen riisto, ahdinko ja valkoisen miehen taakka. Ymmärrän ja silittäisin tekijän päätä jos kiinni saisin. Sekä antaisin varmaan vielä sata tonnia tykö kun poloisella olisi varmaan niin haikea olo.

Eipä sillä, tiesin tämän tapahtuvan jonain päivänä. Itse asiassa olen vähän yllättynyt että se vasta nyt lähti. Eniten olen yllättynyt paikasta josta peili nyysittiin.

OPB oli ja lähti eilen ehtoolla. Toivottavasti herra alkaa näillä näppäimillä olemaan kotopuolessaan. Kiitosta vielä kerran että poikkesit savimajassamme. Toivottavasti maha on asettunut juhannukseen mennessä.

Viikonloppuna käytiin Jinjassa Niilin alkulähteitä ja -Erikoisia katsomassa. Jet boatilla käytiin ryskäämässä ynnä kastumassa koskissa sekä ihmettelemässä vesivoimalaa, jonka huipulla diesel-generaattorit polttivat 2 miljoonaa litraa löpöä viikossa vesivoiman generaattorivajetta täyttämässä. 16 myllynpaikkaa on padossa, parhaimmillaan kymmenen ovat saaneet toimimaan. Mutta Lord behold, olen nähnyt afrikkalaisen venekunnan putsaavan ottoveden päätyjä vesiheinästä. Se on siis mahdollista! Malawissahan näin ei ollut.

Paluumatka ajeltiin osittain afrikkalaiseen tyyliin, johtuen kahdeksan kilsan ruuhkasta voltin heittäneen bensarekan vuoksi. Laitan kuvakerrontaa JInjan reissusta myöhemmin.

Tänään mietitään mistä saadaan uusi peili (ei taida olla muuta vaihtoehtoa kuin mennä merkkihuoltoon) ja sitä, lainataanko Hajiralle pari milliä boda bodan ostoa varten. Hajira ottaisi sille kuskin, puolentoista vuoden diilillä. Kuski tilittäisi 160k/kk, mopo olisi tienannut itsensä 13 kuukaudessa. Lopun viiden kuukauden aikana H. nettoaisi n. 900k. Diilin loputtua kuski saisi mopon omakseen. Me ottaisimme H:n palkasta 200k/kk. Eli kolmen vuoden päästä Hajiralla voisi olla mahdollisuus ostaa toinen mopo jne. Homma on toimiva/nousussa jos Hajira löytää luotettavan kuskin. Ja yksihän tässä pihapiirissä nurmikkoa leikkailisi... Kattotaan ny.