Ugandasta kuuluu huolestuttavia.

Katsokaas kun eversti Goldstein sanoi muutama viikko sitten että se tulee ja haastaa M7nin. Ihan varmoja eivät ole Britannian hallitus ja muut sellaiset tahotkaan tämän herran olinpaikasta. On se kaveri ainakin joskus olemassa ollut.

Eilen piti sitten ottaa kaappiin oppositio-Besigye ja Kampalan pormestarikin (joka pahaksi onnekseen ei ole oikeasta puolueesta). Samaan hengenvetoon M7 kertoi että NRM:n sisäinen oppositio tullaan murskaamaan.

Kaappiin otto.......... Niin. Kyynelkaasua, kumiluotia ja kovaa sekaan keskellä Kampalaa. Kaksi hyvää osumaa, toinen selkään. Samassa lehdessä Venäjä lupasi lisää apua. Normimenoa.

Koulussakin on kivaa.

Jostain syystä kouluissa HR ei ole työntekijöitä varten. Piti katsokaas tänään tehdä jotain makeata vanhemmille, kiitokseksi vuodesta. Meidän ryhmän edustaja meni eilen.... No joo. Sanotaan vaikka näin, että toimistossa pienet ihmiset käyttävät pienien ihmisten valtaa samalla kun me saastaiset työmuurahaiset saamme vaadittavan infon aikalailla viime tinkaan. Eli maksoin kakkukamat koskapa toimistossa on hiekkaa naisihmisellä paikoissa joissa se hiertää. Lisätietoja yyveellä.

Sitten meillä oli jumalaisen kiinnostava opetussuunnitelma-koulutus. Sen piti olla tunnin setti. Siihen valmistauduin.

Tämä uusi IPC-proggis on Shell (joojooOgonit) yhtiön aikanaan omille kouluileen kehittämä ohjelma. Sellaista opettajavarmaa matskua. Ymmärrettävää.

Kunnes konsultti kertoi mulle tänään että "ÄLÄ LAITA KAHTA SANAA SIIHEN MIND MAPIN OKSALLE!!"

"Jaa miks en? Eiks tää ole mun ensi vuoden suunnittelua?"

"EKSÄ KUULLUT KUN HARMAA HAPSINEN GURU VIDEOLLA, KIRJAHYLLYN EDESSÄ SANOI, ETTÄ JOS ON KAKSI SANAA NIIN SE RAJOITTAA AJATTELUA? IHMISAIVOT PELAAVAT NÄIN!"

"Että tää ohjelma on hyvin joustava siihen asti kunnes sä haluat miettiä itse?"

Ok. Sanoin mä jossain vaihessa "tän olevan niin ysäriä". Mihin se johti?

No. Mun LSA, eli luokka-avustaja oli sulattelemassa suklaata meidän riisimuro-suklaa härppäkkeitä varten. Se oli tehnyt asiat koulutuksen suunniteltuun loppuun asti niinkuin piti. Konsulttivosun aikataulu petti ja mä totesin ett,ä "en mä voi jättää luokallista muksuja yksin." Lähdin siis nostelemaan tuosta huuhaa-koulutuksesta.

Mitä sitten tapahtui?

Sitten Head Mistress tuli hakemaan mun takaisin koulutukseen luokasta.

Siinä paluumatkalla kerroin mielipiteeni HR:stä ja siitä, mitä mä ajattelen konsulteista jotka käsittelevät mua kuus-vuotiaana. Vain koska heidän "uskontonsa" näkee asiat näin. Muistetaan nyt tässä, että mun maisterin paperit ovat jo kuitenkin pölyyntyneet ja rehtorin, no, ne ovat tuoreemmat. "Jutellaan myöhemmin."

"Anna kakkua. Anna sakkoa saatana!" Vai miten se Kiekko-Vantaan coach nyt sanoikaan?

Ordnun müss sein mutta järki hoi kanssa. Koko tämän IPC:n käyttöönotto on seurausta siitä, että koulun opetus halutaan homogenisoida. Ymmärrän kyllä. Siellä on pahasti huuhaa-brittiä listoilla. Ihan oikeasti, esim. mä saan osan porukasta näyttämään huonolta. Uuden Seelannin kaverin kanssa todettiin aiemmin "hötkyilkää vaan mutta jos ensin opeteltaisiin lukemaan & laskemaan."

Mun jaksosuunnitelma ja joku *tun konsultinpaskiainen tulee kertomaan että "väärin tehty mind map".

http://www.youtube.com/watch?v=wB7qco-nGQ4

Päivän ehdottomasti paras uutinen oli kuitenkin:

http://www.youtube.com/watch?v=gbQwGM1BWuo

Voimaa!